Please log in to view the contents

Årsmøte i Oslo og Akershus

Av Joachim Dagenborg
March 2017

Mandag 6. mars var det årsmøte for Region Oslo og Akershus.
Før selve årsmøtestart, var det nyttig skolering i «Markedsføring i nisjebedrifter».

– Du må skape en nisje i samspillet mellom deg og kunden din. Du er der for kunden din; hvorfor skal han komme igjen i morgen, spurte Carl Arthur Solberg, professor fra BI.

Tom Fjalestad, medeier i Autoital, fulgte opp med et konkret case: Hvordan bli store på italienske biler i Norge? Jo; ved ekstremt god kundebehandling innenfor en svært snever nisje.

Slik satser Bedriftsforbundet på kommunikasjon

Etter en god diskusjon om nisjebedrifter, snakket leder for kommunikasjon og samfunnskontakt i Bedriftsforbundet, Marit Momrak Wright, om hvordan forbundet skal jobbe med kommunikasjon i året som kommer.

-Sammen skal vi gjøre Bedriftsforbundet til en sterk og politisk slagkraftig organisasjon, sa Wright.

Nytt styre

Selve årsmøtet startet med en gjennomgang av temaene som har vært på agendaen til regionen ii året som ligger bak. Lærlingordning, næringsskatt til kommunene, sykelønn og like sosiale rettigheter uansett selskapsform, var viktige fokusområder.

– Det må dessuten bli langt mer attraktivt å investere i egen bedrift, sa Henrik Tore Dahl, leder i Region Oslo og Akershus.

Henrik Tore Dahl ble gjenvalgt som leder for en ny periode. Med seg i styret har han:

• Hans Ording, Tiurn Konsulenttjeneste.
  • Frode Gran, Frode Gran Service AS.
  • Gro Jørgensen, Cyberbook AS.
  • Bøye Einang, Selmatec Securities AS.

Varamedlemmer:

• Amel Sabanovic, Dinas Bygg og Sanitær AS.
  • Magne Thunestvedt, Fersk Kosmetikk AS.
Joachim Dagenborg
Joachim Dagenborg (38) er kommunikasjonssjef i Bedriftsforbundet. I tillegg til erfaringen som politikk- og økonomijournalist i nyhetsbyrået Reuters gjennom de siste ti årene, har Dagenborg blant annet jobbet i Moss avis, E24 og Aftenposten. Han har utdannelse innen kultur og samfunnsvitenskap fra Universitetet i Bergen, med fordypning i offentlig forvaltning og norsk politisk historie.

,