Aktuelt

NAV har sett inn i krystallkulen.  Det mener Bedriftsforbundet understøtter ønske om sykelønnsdebatt.

NAV har sett inn i krystallkulen. Det mener Bedriftsforbundet understøtter ønske om sykelønnsdebatt. mandag 29 januar 2018

For første gang har NAV satt prislappen på fremtidens trygder og ytelser. Den viser at Nav-utbetalingene øker med 20 til 90 milliarder kroner i 2060. Så å si hele økningen i NAV-utgiftene på 20–90 milliarder kroner går til alderspensjon i 2060, hvis dagens velferdsnivå opprettholdes.

- Vi har store forventninger til Røe Isaksen og Mæland

- Vi har store forventninger til Røe Isaksen og Mæland onsdag 17 januar 2018

Onsdag formiddag klokken 14.20 presenterte Erna Solberg sin utvidede regjering på Slottsplassen i Oslo. Bedriftsforbundet er skuffet over at det ikke blir utnevnt en egen minister med ansvar for gründerskap, innovasjon og teknologi, men har store forhåpninger til den nye nærings - og handelsministeren, Torbjørn Røe Isaksen (H) og den nye kommunalministeren Monica Mæland (H).

Den nye regjeringsplattformen. Hva betyr den for deg?

Den nye regjeringsplattformen. Hva betyr den for deg? mandag 15 januar 2018

Her oppsummerer vi de viktigste punktene for de små og mellomstore bedriftene fra Regjeringens nye plattform. Bedriftsforbundet gleder seg over at flere av våre synspunkter har tydelig blitt hørt av Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre hva angår flere viktige politiske saker.

Jørund Rytman begynner i Bedriftsforbundet

Jørund Rytman begynner i Bedriftsforbundet onsdag 27 desember 2017

Jørund H. Rytman (40) har vært Stortingsrepresentant siste tolv år, og vært medlem av finanskomiteen, næringskomiteen og utenriks- og forsvarskomiteen. Nå begynner den politiske ringreven for Bedriftsforbundet, i rollen som leder for politikk og samfunnskontakt.

Du, en mentor? Bli med å utvikle nye gründer- og bedriftstalenter!

Du, en mentor? Bli med å utvikle nye gründer- og bedriftstalenter! mandag 18 desember 2017

Bedriftsforbundet har over 4000 medlemmer. Medlemmene våre er bedrifter med lang driftserfaring. Gjennom nylige studier blant gründermiljøer viser at de bedrifter som har hatt en mentor går sjeldnere konkurs i løpet av de fem første og kritiske årene.  Bedriftsforbundet ønsker å styrke og trygge gründerbedriftene gjennom vårt mentorprogram – og vi søker derfor etter dyktige mentorer!

Viktige gjennomslag for små og mellomstore bedrifter i statsbudsjettet!

Viktige gjennomslag for små og mellomstore bedrifter i statsbudsjettet! torsdag 23 november 2017

I går (22.11) kom Regjeringspartiene til enighet med KrF og Venstre om et statsbudsjett for 2018. Bedriftsforbundet er fornøyde med flere saker, og tror de små og mellomstore bedriftene er av vinnerne i budsjettet. Men alt er ikke bare rosenrødt...

Arbeiderpartiet øker formueskatten med 29 prosent i sitt alternative budsjett

Arbeiderpartiet øker formueskatten med 29 prosent i sitt alternative budsjett tirsdag 21 november 2017

I sitt alternative budsjett for 2018 foreslår Arbeiderpartiet å øke formueskatten med 3,3 milliarder kroner. Denne økningen skjer ved at de foreslår en prosentsats fra 0,85 til 1,1.  Forslaget innebærer en økning i formueskatten på 29 prosent fra dagens nivå.

Slik påvirker statsbudsjettet din bedrift!

Slik påvirker statsbudsjettet din bedrift! fredag 13 oktober 2017

Finansminister Siv Jensen la 12.oktober frem Regjeringens forslag til Statsbudsjett for 2018. Her er de viktigste punktene som vil påvirke deg og din bedrift det kommende året. Overordnet savner Bedriftsforbundet en mer tydelig småbedriftsprofil og større skatteletter for næringslivet.

LO har endelig bøyd av etter Høyesterettsdom og press fra Bedriftsforbundet i Holship-saken tirsdag 19 september 2017

Etter et LO i harnisk og sterke uttalelser fra Jonas Gahr Støre før valgkampen, har allikevel LO nå bøyd av for Bedriftsforbundets krav om friheten til å organisere seg. Nå blir sjøtransport mer konkurransedyktig og mer miljøvennlig.

Toppscore til Bedrifts-forbundets juridiske tjeneste

Toppscore til Bedrifts-forbundets juridiske tjeneste torsdag 31 august 2017

En av de mest brukte medlems-fordelene i Bedriftsforbundet er juridisk hjelp. I siste evaluering av tjenesten, gir samtlige medlemmer toppscore på hvor fornøyd man er med tjenesten.